A sörbicikli, vagy másnevén beerbike egészen új keletű dolog, nagyon hirtelen tett szert népszerűségre és terjedt el igen gyorsan Európa szerte.
Honnan ered a beerbike?
Az első kerekeken guruló sörözőt 2000-ben tervezte és indította útjára egy holland testvérpár,Zwier és Henk van Laar Fietscafé néven. Azóta a németek és a spanyolok is gyártják, több féle kivitelben egyéni megrendelésnek megfelelően. Korláttal vagy anélkül, fedetten, vagy fedetlenül egyaránt készülnek beerbike-ok, vagy ahogyan Nyugat- Európában ismert: partybike-ok.
Budapesten is több cég kínálja szolgáltatásait a sörbiciklizésre vágyóknak, de a vidéki nagyvárosokban is találkozhatunk velük, pl. Székesfehérváron.
Csapatépítés sörbiciklivel
Születésnapok, meglepetés programok, legénybúcsúk mellett csapatépítésre is ajánlják a kerekeken guruló pubot. A különleges élmény, közös szórakoztató programként, jótékony hatással lehet a kollegák közti kapcsolat erősítésére. Egy közösen hajtott járgányon lehetőség adódik a beszélgetésre, sörözgetésre, és városnézésre is egyben. Az utasok menet közben a maguk által választott zenét élvezhetik. Minden adott, hogy jól érezzék magukat, és össze is dolgozzanak az előrehaladás érdekében.
Különböző csomagokkal várják a beerbike üzemeltetők a vendégeiket. Általánosságban elmondható, hogy 30-40 ezer forintos óránkénti árral érdemes számolnunk, alkalomtól illetve szolgáltatásoktól függően.
Gondok a beerbike-ok körül
A KRESZ szempontjából kerékpárnak minősül, mivel emberi erővel hajtott és méretei a maximális méretekre vonatkozó előírásoknak (12 méteres hossz, 2,55 méteres szélesség) is megfelel. Ebből az következik, hogy a kerékpárok számára kijelölt úton kellene haladnia- vagy annak hiányában a kerékpárosokra vonatkozó szabályoknak megfelelően. A problémát azonban az jelenti, hogy bár kerékpár, de autó méretű- nem igen fér el se a kerékpár úton, se az útpatkán. A 6 km/h-s sebessége jelentős fennakadásokat okoz, és nem kis bosszúságot az autósoknak.
Nem a volán mögött ülők az egyetlenek, akiknek gondjuk akadt a sörbiciklikkel. A hetedik és a hatodik kerület lakóinak nyugalmát is jelentősen zavarták a beerbike-ozók hangoskodásai, tilosban vizelések, és egyéb kellemetlenségek. Így a két említett kerület a nyáron kitiltotta a területéről a sörbicikliket.
Mind a beerbike-on – alkalmasint bódultan- utazók, mind a közlekedés többi résztvevőjét illetőleg felmerültek a biztonságosságával kapcsolatos aggályok, amelyekkel egyelőre hazánkban nem foglalkoznak szabályozás szintjén, az üzemeltető felelősségének hatókörébe tartozik a forgalom akadályozással és a zajjal együtt.